امروز آموزشی در رابطه با "روش ورود به Safe Mode در اندروید" برای شما عزیزان تدارک دیده ایم. 

امیدواریم از آن خوشتان بیاید !!

برای مطالعه این آموزش (ترفند) به ادامه مطلب مراجعه کنید، متشکریم..

فکر می‌کنید که عنوان را بصورت اشتباه نوشته‌ایم و منظورمان ورود به حالت Safe Mode در ویندوز و یا مک بود؟ خیر؛ دقیقاً درست نوشتیم!

یکی از امکاناتی که سیستم‌عامل اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان ورود به حالت Safe Mode است که شبیه این قابلیت را پیش‌تر در سیستم‌عامل‌های ویندوز و یا مک دیده‌ و تجربه‌ کرده‌اید.

چگونه وارد Safe Mode در اندروید شویم؟

برای ورود به حالت Safe Mode، تنها کافیست که کلید Power را نگه داشته تا با پنجره خاموش کردن دستگاه مواجه شوید. حال، کافیست که دست خود را بر روی Power Off نگه دارید (آن را رها نکنید) تا پیغام دیگری برای شما نمایش داده شود که به شما اعلام کند آیا تمایل به ورود به Safe Mode دارید؟

هنگامی که تلفن همراه شما در حالت Safe Mode اجرا شود، کلمه Safe Mode را در گوشه پایین سمت چپ خواهید دید. معمولاً استفاده از حالت Safe Mode برای حل دو مشکل اصلی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد: 

  1. اگر که دستگاه اندرویدی شما بصورت مداوم هنگ می‌کند و یا نصب نرم‌افزاری باعث ایجاد اختلال در گوشی شما شده است، می‌توانید با ورود به حالت Safe Mode، این مشکلات را برطرف کنید. در حالت Safe Mode،‌ شما تنها به اپلیکیشن‌های پیشفرض خود گوشی دسترسی دارید، اما می‌توانید با ورود به Settings > Apps، اقدام به حذف نرم‌افزارهای نصب شده کنید.
  2. اگر که دستگاه شما بدلیل نصب نرم‌افزارهای زیاد و متعدد کند شده است و می‌خواهید بصورت موقت سرعت دستگاه خود را افزایش دهید تا کاری را انجام دهید، می‌توانید از Safe Mode استفاده کنید. در حالت Safe Mode، شما به اپلیکیشن‌های پیشفرض خود همانند Gmail، Chrome و … دسترسی دارید.

خروج از حالت Safe Mode

برای خارج شدن، شما کافیست که دستگاه خود را به روش معمولی خاموش کنید و مجدد آن را راه‌اندازی کنید. خواهید دید که در راه‌اندازی بعدی، دستگاه شما بصورت نرمال بالا می‌آید.