مطمئنا چیز های زیادی در زندگی هستند که بسیار دوستشان داریم. یکی از بارز ترین چیز ها، چیز های رایگان هستند! 

اگر از دیدن فیلم های کوتاه و بی کیفیت وبسایت آپارات و وبسایت مشابه خارجی آن (نام نمی برم!) برای دیدن آموزش خسته شده اید. می توانید 9 وبسایت زیر را که به معرفی کوتاه و مختصر هر کدام می پردازیم، سری بزنید. 

با ما در ادامه مطلب همراه باشید با معرفی 9 وبسایت آموزش معروف...

MIT OpenCourseWare

مطمئنا می دانید که دانشگاه MIT تقریبا معتبر ترین دانشگاه جهان در زمینه علوم کامپیوتری به حساب می آید. حالا این دانشگاه آمده و یک سیستم آموزشی که برای عموم مردم رایگان و آزاد است را راه اندازی کرده است. در این سرویس بیش از 2،150 درس وجود دارد. 


Open Culture

این سرویس بسیار شبیه به سرویس قبلی (MIT OpenCourseWare) است. و تنها تفاوت آن، این است که دانشگاهی پشت آن نیست و فقط یک سایت است. این سرویس بیش از 825 آموزش رایگان بدون مدرک 800 آموزش رایگان با مدرک دارد. علاوه بر این، یک کتابخانه هم دارد که در آن 550 کتاب کلاسیک، 625 فیلم و 160 کتاب متنی وجود دارد. لازم به ذکر است این کتابخانه روز به روز در حال گسترش است و به این ارقام افزوده می شود. 


Coursera

این سایت یک سایت آموزشی دیگر با محیطی زیبا و آسان، میباشد که در حال حاضر 4،000،000 کاربر دارد. در این سایت فیلم های آموزشی وجود دارد، کاربر باید این فیلم ها را مطالعه کند و به امتحاناتی که دبیر در سایت می گذارد پاسخ دهد. در بیشتر آموزش های این سایت، مدرک هم داده می شود. 


CodeAcademy

این سایت آموزش برنامه نویسی با شعار "Learn to code interactively, for free" فعالیت می کند، یعنی "برنامه نویسی را کاربردی فرا بگیرید، آن هم رایگان!" من خودم مدتی در این سایت آموزش دیده ام و HTML پایه را از این سایت یاد گرفته ام و بسیار راضی هستم. 


DuoLingo

این سایت، یک سایت آموزش زبان است، که بیشتر زبان های دنیا را آموزش می دهد. این سایت اپلیکیشن اندروید و آی او اس هم دارد و حتی می توانید رو کامپیوتر تان در سایت DuoLingo زبان ها را آموزش ببینید. لازم به ذکر است این سایت روی هر چهار مهارت گفتار، شنیدار، نوشتن و خواندن کار میکند. 


Khan Academy

محتوای آمزوشی این سایت اختصاصی و بسیار آسان برای فهم و درک هستند. همچنین در این سایت شما می توانید گزارش معلم را هم درباره خودتان مشاهده کنید. 


Tuts+

این سایت محتوای آموزشی اختصاصی و بسیار مفیدی دارد. آموزش های این سایت بیشتر روی توسعه، طراحی گرافیکی و فیلمسازی تمرکز دارند. 


edX

این سایت هم بسیار شبیه به سایت MIT OpenCourseWare است که در بالا معرفی شد، و آموزش های موجود در این سایت، بیش تر از طرف MIT و Harvard هستند. رابط کاربری عالی، فیلم ها و آزمایشگاه های شبیه به بازی از مزایای این سایت هستند. 


Gutenberg Project

کتاب، کتاب و کتاب! خیلی کتاب!! بیش از 42،000 کتاب موجود در این سایت، از کتاب هاب متنی و کلاسیک تا کتاب های کیندل. تمرکز این سایت فقط بر روی کتاب است. اگر شما در کتاب خواندن حرفه ای باشید، با دیدن این سایت دیگر هرگز کتاب نخواهید خرید!