اگر به دنبال کم کردن وزن هستید یا اینکه می‌خواهید اطلاعات کامل‌ تری نسبت به آنچه می‌نوشید داشته باشید، گزینه جدیدی برایتان وجود دارد: لیوان هوشمندی با نام Vessyl.

با لیوان هوشمند Vessyl دیگر نوشیدنی‌های پر شکر جایی برای پنهان شدن نخواهند داشت. این لیوان دارای حسگرهایی است که کالری‌ها و اطلاعات تغذیه‌ای‌ نوشیدنی‌ها را به شما نشان می‌دهد...

این مطلب جالب را در ادامه بخوانید... 

این لیوان دقیقاً به شما خواهد گفت چه چیزی را می‌نوشید، چه میزان کالری درون مایع وجود دارد و نهایتا مصرف روزانه و هفتگی شما را با همراهی یک اپلیکیشن محاسبه کرده و اطلاع می دهد. 

Vessyl که توسط نابغه سوییسی Yves Behar طراحی و با کارکرد نرم و روان به‌منظور استفاده در خارج از منزل تولید شده، آخرین تلاش برای تولید فنّاوری تشخیص مواد غذایی به‌صورت دقیق و قابل‌حمل بوده و احتمالاً زیباترین آن‌ها هم هست.

Justin Lee مدیرعامل شرکت Mark One که پشت ایده این لیوان قرار دارد گفته که ما این لیوان را طراحی کرده‌ایم تا هم‌نشین شما باشد. ما فکر می‌کنیم که این لیوان بیشتر برای منزل و محل کار جایی که بیشترین وقت خود را سپری می‌کنید مناسب باشد ولی در اوقات دیگر هم می‌توان از آن استفاده کرد.

هرگاه نوشیدنی خود را درون Vessyl بریزید صفحه نمایشی اطلاعات محتوای آن را نشان می‌دهد (مثل قهوه یا آب‌جو یا ...) سپس میزان کالری را برای نوشیدنی مربوطه که توسط حسگرهای درون لیوان محاسبه شده نشان می‌دهد. اپلیکیشن جزئیات بیشتری را نظیر پروتئین، مجموع شکر و اینکه چقدر برای سلامتی شما مفید است نشان می‌دهد. 

به گفته Lee اگر اطلاعات مواد خوراکی مصرفی‌تان را دنبال کنید‌، احتمال رسیدن به وضعیت جسمی موردنظر خیلی بیشتر خواهد بود. این لیوان مردم را به چیزهایی که می‌خورند حساس می‌کند همچنین Lee استدلال می‌کند که به مصرف متوسط در صورت لزوم کمک خواهد کرد.

متأسفانه Lee زیاد مشتاق توضیح جزئیات حسگرهای درون لیوان نبود. پس مجبوریم حرفش را مبنی بر اینکه اطلاعات نمایش داده شده دقیق هستند قبول کنیم.

سؤال مهم‌تری که وجود دارد این است که آیا دنیا برای لیوانی مثل Vessyl آماده است یا نه. درست است که به نظر محصول جالبی است؛ اما آیا ما واقعاً حاضر هستیم یک لیوان را در طول روز به جاهای مختلف حمل کنیم؟ آیا راه‌های ساده‌تری برای سالم ماندن وجود ندارد؟ 

به گفته Lee هم‌اکنون می‌توانید این لیوان را با قیمت ۹۹$ پیش‌خرید کنید یا تا زمان وارد شدن این محصول به بازار صبر کنید و در آن زمان با قیمت ۱۹۹$ آن را خریداری کنید.